Otin Amalta hihnan ja pannan pois ja riisuin itse hupparin. Ulkona oli todella lämmin, vaikka kello oli jo yhdeksän illalla! "Vapaa" sanoin Amalle ja se tassutteli heti keittiöön juomaan. Minä menin olohuoneeseen. Äiti ja isä istuivat sohvalla ja katsoivat telkkaria. "Voiks Ella nukkuu tän yön mun huoneessa?" kysyin äkkiä. Äiti ja isä katsoivat minua. "Miks?" isä kysyi. "No kun huomenna alkaa koulu nii..." sanoin. "Niin Ellan pitäisi antaa nukkua!" äiti sanoi. Katsoin vanhempiani anovasti, ja pian äiti heltyi. "Kiitos!! Kiitti kauheesti!" hihkaisin ja menin katsomaan nukkuiko Ella jo. "Ella?" kuiskasin. Ella nousi istumaan. "Laura?" Ella kuiskasi. "Joo, Laura mä oon. Saat nukkuu tän yön mun huoneessa" kuiskasin. Ella pomppasi ylös ja tuli perässäni minun huoneeseen. "Voit nukkua mun sängyssä, kyl me siihen mahdutaan" sanoin. Ella kömpi sänkyyn ja minä menin hänen viereen. Pian Amakin loikkasi sänkyyn ja käpertyi jalkopäähän. "Hyvää yötä" sanoin hiljaa ja annoin Ellalle enemmän peittoa. "Samoin" kuului hiljainen vastaus. Suljin silmät ja yritin saada unen päästä kiinni. "Laura? Nukutko sä?" Ella kuiskasi. "En" vastasin. "Mua jännittää" Ella sanoi hiljaa. "Niin muakin, mut nyt nukutaan" sanoin ja vaihdoin hieman asentoa. Ella hiljeni ja kohta luulin, että hän olisi jo nukahtanut. Sitten kuitenkin kuului: "Kuka meijän opettaja on? Pääsenkö mä Ainon kans samalle luokalle?". Huokaisten käänsin kylkeä ja vastasin: "Teijän opettaja on.. Öm, varmaan.. Aa, Mikko! Mikko on mukava ope! Ja ihan varmasti pääset Ainon kaa samalle luokalle". Mieleeni oli tullut kutosluokan opettaja Mikko, joka varmasti siirtyisi opettamaan ykkösiä. Toinen kutosluokan opettaja, kamala Liisa, menisi sitten opettamaan toista ykkösluokkaa. Toivoin todella, että Mikko olisi pikkusiskojeni opettaja!   Ella tuhisi vieressäni, ja minäkin olin todella väsynyt. Taisinkin nukahtaa pian...